fbpx

Články o hubnutí 

Chůze je vhodná pro hubnutí

Ano, dá se tak protáhnout celé tělo, musí ale jít o sportovní chůzi, to znamená, že se do pohybu zapojí i ruce. Ideálně se dají při chůzi paže zapojit s použitím trekingových holí. Pokud hole nemáte nebo nechcete používat, stačí když

správně pažemi pohybovat a to vždy tak, že dopředu jde opačná ruka, než noha. Ruce mírně pokrčené v loktech je potřeba zvedat přibližně do výše ramen.

Chůze není nijak fyzicky zvlášť náročná, oproti jiným pohybovým aktivitám ji lehce zvládnou i starší osoby nebo osoby s velkou nadváhou, které se rychle zadýchávají. Není ani potřeba žádná speciální dodávka energie před tímto pohybem, jen při delší chůzi by bylo dobré průběžně popíjet vodu.

Aby bylo možné dosáhnout hubnoucích účinků, je potřeba chodit minimálně půl hodiny 3-4 krát týdně v takovém tempu, jak rychle to půjde. Ideální rychlost je minimálně 4 km/hodinu a následně si čas i tempo postupně přidávat.  Po zlepšení kondice je dobré si přidat i případné další dny. Pokud se na rychlejší chůzi opravdu necítíte, pak zkuste alespoň pravidelné procházky. Na velké hubnutí to asi moc nebude, ale alespoň něco tím pro své tělo uděláte.

A existuje i pohodlné domácí řešení pro chůzi třeba u televize. Stačí si zakoupit běžecký pás s nastavitelnou rychlostí i pro chůzi nebo existuje i chodící pás pro starší osoby nebo postižené osoby (vhodný i pro silnější osoby, které se stydí nebo je to pro ně problém někde po venku chodit), na kterém může chodit opravdu každý. Má rychlost od 0,1 do 6 km za hodinu, madla na přidržení po celé své délce, bezpečnostní jištění pro případ pádu a jednoduché ovládání, takže chůzi si v pohodlí domova mohou dopřát opravdu všichni. 

Já tento pás osobně velmi doporučuji, sama ho stále používám a s jeho pomocí jsem také hubla. Dívám se u toho na televizi a hodina vždy velmi rychle uteče.

         

 

 Přejít na stránku s tímto pásem